‘Ik ben fantastisch geholpen in het Anna’
Galstenen zorgden ervoor dat Severina den Hollander last had van buikpijn. Nu ze geopereerd is in het Anna, kan ze weer veel meer. ‘Ik voel me een stuk beter, echt weer fit.’
Al sinds 2021 voelt Severina regelmatig zich regelmatig niet zo goed. Haar buikpijn werd steeds erger. Uit een scan uit het ziekenhuis bij haar in de buurt blijkt dat ze galstenen heeft. Die kunnen verwijderd worden, maar de wachttijd was 9 maanden bij een ziekenhuis in de buurt. Daar wilde Severina niet op wachten. ‘Gelukkig kon ik bij het Anna snel geholpen worden!’ De positieve ervaring die ze daar had, vergeet ze niet meer.
Behulpzame medewerker bracht mij naar mijn kamer
‘Ik kon hier meteen terecht, had direct een gesprek met de chirurg. Hij zei tegen me: over 2 weken kunnen we je opereren. Eindelijk, dacht ik.’ Als Severina zich bij de balie meldt op de dag van de operatie, wordt ze goed geholpen. ‘Als je geopereerd wordt, ben je een beetje nerveus. Dan wil je het gevoel krijgen dat mensen er voor je zijn. De baliemedewerker liep met mij mee naar de afdeling. Ik wist niet wat ik meemaakte. Zó behulpzaam en aardig vond ik dat.’
In het Anna denken ze met je mee
De operatie is succesvol. De galstenen worden verwijderd en Severina mag al snel naar huis: ‘Ik moest me om 13.00 uur melden in het ziekenhuis, om half 3 werd ik geopereerd en om half 8 in de avond mocht ik naar huis. Echt top!’, zegt ze. Voor haar operatie kon ze niet alles eten, omdat ze daar buikpijn van kreeg en misselijk werd. Nu kan ze weer eten wat ze wil: ‘Ik wist niet meer wat het was om zonder buikpijn te leven. De mensen in het Anna hebben aandacht voor de patiënten en luisteren echt naar je. De chirurg zei dat we de nacontrole via de telefoon konden doen. Dan hoef ik niet vanuit mijn woonplaats Den Bosch naar Geldrop te komen. In het Anna denken ze echt met je mee.’
Ze is weer helemaal beter en dankbaar voor de hulp die ze van alle mensen in het Anna heeft gekregen. Severina gaat liever niet naar het ziekenhuis: ‘Maar als ik moet gaan, hoop ik dat ik naar het Anna mag. Het was zo’n prettige ervaring. Ik ben hier echt fantastisch geholpen!’