“Loua Lynn is mede naar mij vernoemd. Een groter compliment kun je toch niet krijgen?”

Er is niets zo bijzonder als de geboorte van een baby’tje. Hoe speciaal is het als je daar voor je werk bij mag zijn? Qu-Ling studeert verloskunde aan de Academie Verloskunde Maastricht en liep stage in het Anna. “Bij een bevalling zijn, is altijd speciaal. Het is de natuur die zijn werk doet.” Maar één specifieke bevalling is voor Qu-Ling toch wel extra speciaal geworden, want: “Cristel en Anthony hebben hun dochtertje Loua mede naar mij vernoemd.”

“Ik herinner het me nog precies. Mijn dienst begon om 7.30 uur. Cristel werd ‘s ochtends ingeleid en ze had bijna direct hevige weeën. Maar het duurde allemaal erg lang. Ieder uur was er wel weer een nieuwe reden waarom ze niet kon beginnen met persen. En het was een rommelige, drukke dag. Veel verschillende gezichten in de kamer. Ik kon zien dat Cristel behoefte had aan steun en een vertrouwd gezicht. Normaal gesproken doe je als stagiaire van alles op een dag, maar ik ben bij Cristel gaan zitten en ik ben niet meer weggeweest.”

“We hebben de hele dag met zijn drietjes samen doorgebracht, Cristel, Anthony en ik. Samen de weeën wegpuffen, maar tussendoor ook veel kletsen hoor. Cristel wilde alles weten over mijn studie, we hebben het over PSV gehad. Ik heb niks met voetbal, maar het was fijn. We hebben in één dag een band opgebouwd. Ik zou om 15.30 klaar zijn met mijn dienst , maar ik ben natuurlijk gebleven. Loua Lynn werd uiteindelijk iets na half acht geboren. Ik ben om 20.30 naar huis gegaan, toen ik zeker wist dat alles ok was.”

“Na de geboorte had ik Cristel en Anthony niet meer gezien, maar een paar dagen later liepen we elkaar in het ziekenhuis toevallig tegen het lijf. Loua had een infectie, maar het kwam gelukkig allemaal goed. Anthony zei dat ze me iets wilden vertellen: ze hadden Loua als tweede naam Lynn gegeven, vernoemd naar mij. Wow! Ik besefte eerst eigenlijk niet echt hoe bijzonder dat is, maar later wel. Mijn collega’s zeiden ook allemaal dat ze zoiets in hun carrière nog niet hadden meegemaakt. Een kindje dat naar jou wordt vernoemd, een groter compliment kun je toch niet krijgen?

Qu-Ling is alweer aan haar volgende stage begonnen en daarna gaat ze haar studie afmaken. “Mijn tijd bij het Anna was heel fijn. Lekker compact ziekenhuis. Superleuke collega’s en ik vond de gynaecologen erg aardig. Het Anna is niet zo hiërarchisch en dat is fijn, want je mag veel doen. Ik loop nu stage in een praktijk, maar ik denk dat ik straks toch kies voor een ziekenhuis. Bedankt Anna!”