Je mening geven
Het Anna Ziekenhuis hecht veel waarde aan de mening en ervaringen van patiënten over de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening. Daarom onderzoeken we voortdurend hoe patiënten onze zorg hebben ervaren en wat zij belangrijk vinden. De resultaten hiervan helpen ons om de kwaliteit van onze zorg verder te verbeteren.
Je kunt op verschillende manieren je mening geven
Cliëntenraad
Als Cliëntenraad komen wij op voor de collectieve belangen van iedereen die een beroep doet op het Anna Ziekenhuis. Het gaat hierbij met name om het leveren van een bijdrage en het bewaken en bevorderen van de kwaliteit van de zorgverlening.
Wij praten en denken actief mee over het beleid en de ontwikkelingen binnen het ziekenhuis en geven gevraagd en ongevraagd advies aan de raad van bestuur.
Patiëntervaringsonderzoek
Bij het Anna Ziekenhuis vinden we het heel belangrijk om jouw ervaring te horen. We meten de patiëntervaring continu op onze verpleegafdelingen en dagbehandeling en periodiek op onze poliklinieken. We meten de patiëntervaring met behulp van een PEM-vragenlijst. PEM staat voor Patiënt Ervarings Meting.
Klachten
Hieronder lees je wat je kunt doen als je niet tevreden bent over jouw behandeling of verzorging binnen het Anna Ziekenhuis. Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het zijn dat er iets gebeurt waarover je niet tevreden bent. Graag nodigen wij je uit dit aan ons te melden. Samen met jou zoeken we naar een passende oplossing. Daarnaast helpt het ons:
- De kwaliteit van onze zorg te verbeteren
- Soortgelijke klachten in de toekomst te voorkomen
Online panel
De mening en ervaringen van jou als patiënt, familielid of bezoeker vinden we heel belangrijk. Door daar goed naar te luisteren, kunnen we onze zorg nog verder verbeteren. In het online Anna Ziekenhuispanel kun je je mening geven over verschillende onderwerpen.