Berichten sturen en beeldbellen met je dokter of verpleegkundige

Met de BeterDichtbij app kun je vragen stellen aan je dokter of verpleegkundige via app-berichten. Ook kun je, op afspraak, beeldbellen met je zorgverlener.

Deze video wordt getoond na het accepteren van cookies

Algemene vragen

Voor algemene vragen over bijvoorbeeld bezoektijden of parkeren, kun je de app installeren en je vraag direct stellen. Hiervoor heb je geen inloggegevens of account nodig.

Appen met je dokter of verpleegkundige

Je kunt niet-spoedeisende (medische) vragen via de app stellen. Bijvoorbeeld over je afspraak, behandeling, gezondheidsklachten, oefeningen of een herhaalrecept. Je krijgt binnen 3 werkdagen een reactie. De app is niet bedoeld voor spoedvragen. Hiervoor kun je bellen.

Heb je nog geen uitnodiging ontvangen? Vraag dan aan je dokter of verpleegkundige of je BeterDichtbij kunt gaan gebruiken. Hij of zij kan je persoonlijk uitnodigen om BeterDichtbij te gebruiken. Na de eenvoudige en eenmalige registratie kun je via de BeterDichtbij app je vraag direct aan je dokter of verpleegkundige stellen.

Zie je bij ‘gesprekken’ geen Anna Ziekenhuis staan? Ga dan naar ‘mijn profiel’ -> 'mijn zorgorganisatie’ en klik op 'Stel een vraag'. 

Je kunt ook app-berichten zien en versturen in BeterDichtbij via mijnAnna.nl
Gebruik je mijnAnna.nl al? Dan kun je jouw appgesprekken van BeterDichtbij ook inzien en reacties plaatsen in mijnAnna. Het voordeel is dat je dan zowel je gesprekken als je gegevens uit het portaal op één plek kunt inzien en beheren. Je hebt hiervoor wel nog steeds de app BeterDichtbij nodig.

Beeldbellen met je dokter of verpleegkundige

Sommige controle afspraken en afspraken voor het bespreken van uitslagen kunnen ook via beeldbellen. Je dokter of verpleegkundige beslist welke afspraken geschikt zijn om te beeldbellen. 

Wat heb je nodig om te kunnen beeldbellen?

  • Een mobiele telefoon of tablet met daarop de BeterDichtbij app.
  • Je telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand of niet storen.
  • Een werkende internetverbinding (wifi of 4G/5G).
  • Je hebt jouw toestemming gegeven voor het gebruik van camera en microfoon.
  • Een omgeving waarin je rustig kunt bellen.

BeterDichtbij activeren

Heb je een uitnodiging voor BeterDichtbij ontvangen van je dokter of verpleegkundige? Dan activeer je eenmalig de BeterDichtbij app. Bekijk hier hoe je dit doet.

Deze video wordt getoond na het accepteren van cookies

Als je een uitnodiging hebt ontvangen voor BeterDichtbij, kun je ook deze 6 stappen volgen om je account aan te zetten. Houd daarbij het e-mailadres en mobiele nummer dat bij ons bekend is bij de hand. 

Veilig & betrouwbaar

Als het gaat om je gezondheid, dan is het natuurlijk heel belangrijk dat je jouw vragen in een beveiligde omgeving kunt stellen. En dat je er zeker van bent dat wat je deelt, alleen door de juiste mensen wordt ingezien. Daar kun je op rekenen bij BeterDichtbij. Lees hier meer over jouw privacy en veiligheid.

Vragen?

Bekijk de website van BeterDichtbij voor veelgestelde vragen of neem contact op met de servicedesk van BeterDichtbij. Stel je vraag via service@beterdichtbij.nl. Bellen kan ook, via: 085 – 27 35 398.